Firdevs ve hikmet kavramlarının anlamları
Mealli Kur’an-ı Kerimʼden, Kehf suresinin 107-110. ayetlerinin mealini okuyalım. Ayetlerin konusu nedir? Belirleyip defterimize not alalım.
Kehf suresi 107. ayeti: İman edip dünya ve âhiret için yararlı işler yapanlara gelince, onlar için de konak olarak firdevs cennetleri vardır.
Kehf suresi 110. ayeti: De ki: “Ben, yalnızca sizin gibi bir insanım. Şu var ki bana, ilâhınızın, sadece bir ilâh olduğu vahyolunuyor. Artık her kim rabbine kavuşmayı bekliyorsa dünya ve âhirete yararlı iş yapsın ve rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın.”
Bu ayetlerde şunlardan söz edilmektedir:
Kehf Suresi 107. Ayette, Allah’a gerçekten iman edenlerin durumundan söz edilmektedir. İman eden insanlar, sadece ahretleri için çalışan insanlar değiller. Aynı zamanda dünya ve ahiret için yararlı işler yapanlardır.
Kehf Suresi 110. Ayette, Hz. Muhammed’e (s.a.v) bir hitap vardır “de ki” şeklinde başlayan bir ayet. Yani o dönemin müşrikleri putlara tapındıklarında kendilerince Allah’a daha yakın olmak için putlarını aracı olarak kullanırlardı. Muhammed’e O müşriklere veya puta tapınanlara söyle “Ben, yalnızca sizin gibi bir insanım.” Yani ne tapınacak kişi benim de ne de size rızkı verecek kişi benim.
Dinî terimler sözlüğünden Firdevs ve hikmet kavramlarının anlamlarını araştırınız.
Firdevs: Cennetin tamamı veya bir bölümü için kullanılan isimlerden biri.
Hikmet: Din ve felsefe alanında kullanılan geniş kapsamlı bir terim.
Allah’ın (c.c.) ilminin sonsuz olduğunu nasıl anlayabiliriz? Çevrenizden ve doğadan bu konuyla ilgili örnekler düşününüz
Kainatta bulunan bir tek varlığı yaratmak da sonsuz ilimle olur. Evvela, Allah’ın sonsuz ilim sahibi olduğunu bizzat Kur’an’dan öğreniyoruz. Söz gelimi, “Allah ilmiyle her şeyi kuşatmıştır.” (Talak, 65/12) mealindeki ayette açıkça her şeyi kuşatan, yani sonsuz olan bir ilimden söz edilmektedir. İkincisi: İnsan aklına göre, sonsuz olan kâinatın yaratılması, yönetilmesi, ayakta durması ancak Allah’ın ilim, kudret ve iradesiyle mümkündür. Sonsuzu yöneten bir ilim ve kudret de sonsuz olur.
Kehf suresinin 110. ayetini yorumlayınız. Bu ayette verilmek istenen mesajlar nelerdir? Düşüncelerinizi sınıfınızda ifade ediniz.
Kehf suresi 110. ayeti: De ki: “Ben, yalnızca sizin gibi bir insanım. Şu var ki bana, ilâhınızın, sadece bir ilâh olduğu vahyolunuyor. Artık her kim rabbine kavuşmayı bekliyorsa dünya ve âhirete yararlı iş yapsın ve rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın.”
Kehf Suresi 110. Ayette, Hz. Muhammed’e (s.a.v) bir hitap vardır “de ki” şeklinde başlayan bir ayet. Yani o dönemin müşrikleri putlara tapındıklarında kendilerince Allah’a daha yakın olmak için putlarını aracı olarak kullanırlardı. Muhammed’e O müşriklere veya puta tapınanlara söyle “Ben, yalnızca sizin gibi bir insanım.” Yani ne tapınacak kişi benim de ne de size rızkı verecek kişi benim.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Eğitim Sistem yapılan yorumlardan sorumlu değildir.