Soru : Süleyman Paşa Taraklı’yı ve Yenice’yi ve Bolu’yu ve Mudurnu’yu feth etdükden sonra ol vilâyetlerde ne kadar kâfir evleri varsa Süleyman Paşa’nun adlini ve insafını gördüler, çoğu Müslüman oldular. İl gün (halk, ahali, memleket) hep ana (ona) mutî oldular (tabi oldular). Ve girü ol yörenün kâfirlerini incitmediler, istimâletler verdiler. Emn ü eman (güvenlik) içinde oldular. Hatunlarını ve dahi oğlanlarını ve kızlarını be-gâyet hoş dutdular. Cimnik kal‘asınun kâfirleri bu gâzilerle müttefik oldular. Ayaşlona derler bir kal‘a vardı. Varup ol hisarı aldılar. Hisar ellerinde iki oldu. Ve bunun halkıyla dahi barışdılar. Necdet ÖZTÜRK Yeni Türkiye Dergisi, Sayı 60. Yıl. 2014. s. 4-5
Osmanlı tarihçilerinin vermiş olduğu bilgilerden yola çıkarak Osmanlı Devleti’nin fetih politikası hakkında ne gibi çıkarımlarda bulunabilirsiniz
Ödev cevabı kısaca : Osmanlı Devleti'nin fetih politikası, hoşgörü ve istimâlet politikalarına dayanıyordu. Fetih edilen bölgelerdeki kâfirlerin dinî haklarını koruma, İslam'ı yayma, halkın refah ve güvenliğini sağlama gibi amaçlar taşıyordu. Bu politika sonucunda Osmanlılar, fethettikleri bölgelerdeki halkın çoğunluğunu kazanmayı başarmış ve barışçıl ilişkiler kurmuşlardır.