Yahudiliğin inanç esasları, açık ve net bir şekilde Tevrat’ta yer almamaktadır. Bununla birlikte Yahudilik tarihinin çeşitli dönemlerinde din adamları tarafından bu dinin inanç esaslarını belirlemeye yönelik bazı çalışmalar yapılmıştır. Ancak bunlar genellikle başarısızlıkla sonuçlanmıştır. XII. asırda Musa b. Meymun, Yahudiliğin inanç esaslarını belirlemiştir. Ancak söz konusu inanç esaslarının, bütün Yahudi mezhepleri tarafından kabul gördüğünü söylemek mümkün değildir. Musa b. Meymun tarafından ortaya konulan Yahudiliğin inanç esaslarının her biri, “Tam bir imanla inanırım ki” ifadesiyle başlamaktadır.
Musa b. Meymun’un belirlediği inanç esasları şöyledir:
1) Tanrı, var olan her şeyi yaratmıştır ve onlara hükmetmektedir.
2) Tanrı birdir ve ondan başka ilah yoktur.
3) Tanrı cisim değildir ve hiçbir şekilde tasvir edilemez.
4) Tanrı ezelî ve ebedîdir.
5) İbadet sadece Tanrı’ya mahsustur. Ona ortak koşulamaz.
6) Peygamberlerin bütün sözleri haktır.
7) Efendimiz Musa’nın peygamberliği gerçektir. O, kendisinden önceki ve sonraki peygamberlerin en büyüğüdür.
8) Elimizde olan Tevrat, Musa’ya verilenin tamamıyla aynısıdır.
9) Tevrat değiştirilmeyecektir ve gelecekte Tanrı başka bir Tevrat da göndermeyecektir.
10) Tanrı, insanın bütün işlerini ve düşüncelerini bilir
11) Tanrı, emirlerini yerine getirenleri mükâfatlandırır, ihlal edenleri cezalandırır.
12) Mesih gelecektir, geciktiği hâlde onun gelmesini bekleyeceğim.
13) Tanrı’nın bildiği bir zamanda, ölümden sonra diriliş gerçekleşecektir.
(Baki Adam, “Yahudilik”, Yaşayan Dünya Dinleri, s. 235-236; Günay Tümer, Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 251-252; Osman Cilacı, Günümüz Dünya Dinleri, s. 66-67.)