Muhalefetün lil-havadis kelimesi "muhalefet", yani "sonradan vücut bulanlar, yaratılmış olanlar" anlamındaki sözcük ve " havadis" sözcüklerinden oluşmuştur. Bu haliyle muhalefetün lil-havadis deyimi Allah'ın zati sıfatı olan "yaratılmışlara benzememek" sıfatını anlatır. Allah'ın eşsiz ve benzersiz olduğunu anlatan sıfatlarındandır.
Allah'ın güzel isimlerine Esma-ül Hüsna denilmektedir. Allah'u Teala'nın bu isimleri arasında sadece Allah' a ait bulunan özelliğini anlatan isimleri bulunmaktadır. Allah-u Teala'nın sıfatları denildiğinde anlaşılması gereken şey Allah'ın insanlarca bilinebilmesi için zatına nisbet edilen mana ve mefhumlar anlamında kelam terimidir. Ancak bazı sıfatlar sadece Allah' a aittir işte bu sıfatlarına Allah'ın "zati sıfat" denilmektedir.
Muhalefetün li’l-havadis: Allah (c.c.), yarattığı hiçbir varlığa benzemez.
1) Vücûd; var olmaktır.
2) Kıdem; varlığının öncesi, başlangıcı olmamaktır.
3) Bekâ; varlığı sonsuz olmaktır, hiç yok .
4) Vahdâniyyet; zâtında, sıfatlarında, işlerinde ortağı benzeri olmamak.
5) Muhâlefetün lil-havâdîs; sonradan var olanlara bezememek.
6) Kıyam bi-nefsihî; varlığı kendinden olup, hep var olması için, hiçbir şeye muhtâç olmamak.