Mimar Sinan’ın mimarisi, o yapı için gerekli tüm özellikleri barındırır. Yapının dayanıklılığında, süslemelerinde, konumunda dönemin şartlarına göre büyük bir ustalık vardır. Her bir köşesi özenilerek, büyük bir dikkatle yapılmıştır. Yapıların tamamlanmasına acele edilmemiştir.
Günümüz mimarisinde ise estetik yoksunluğu göze çarpmaktadır. Modern mimari az maliyet ile, en kısa sürede göze hoş gelen, çağın gereklerine uygun bir yapı ortaya çıkarmak amacı taşır. Yapının tamamlanmasında teknolojiden yararlanılır. Kişisel beceriler önemli değildir. Bu nedenle duyguları yansıtmaz, daha soğuktur.
Günümüz sanattan daha çok sıkışık düzende kendine minik bir arsadan evler çıkartmaya çalışan müteahhitlerin elinde şekillenmekte.
Görsel ve estetik kaygıyı yalnızca dış cepheden ibaret sanan mimarlar ile de günümüz binaları ve mimari yapıları çoğunluk olarak diyebiliriz ki estetikten uzak. Dayanıklılıktan uzak olmasını da 1999 depremine ve daha nice depremin izlerine bakarak açıklarız. Mimar Sinan’ın hiçbir eseri hasar görmezken yerle bir olduğumuz o zamanlar ise kötü mimarinin eseridir.